Музиката на Джон Уилямс

За невещите като мен Джон Уилямс е композитора на музиката от филмите Междузвездни войни, Сам в къщи, Индиана Джонс и т.н. Веднага ви изникна мелодийка, нали?

Та отидох на концерт на Софийската филхармония с диригент Максим Ешкенази на музиката на Джон Уилямс. На второто произведение стигнах до прозрението, че музиката е вечна. Последните години осъзнах, че за разлика от всички останали видове музика, които са шум, класическата музика е липса на шум. Тя те пречиства. Но снощи като наблюдавах плода на труда на всички тези хора, под контрола на Ешкенази, който е… нямам думи да се изразя!!, просто осъзнах, че музиката е вечна.

Осъзнах, че тя е двигател и съхранител на емоциите, на човечността, на културата, тя е хигиена на душата, а така пречиства и ума.

2 thoughts on “Музиката на Джон Уилямс

  1. И аз бях на този концерт🙂 Моето прозрение беше, че класическата музика е жива. Съвсем жива. Пишат се нови творби, изпълняват се пред пубика, имат си фенове, хората си слагат тази музика на телефоните. Аз имам темата от Караибски пирати. Просто е намерила нова форма – филмовата музика. И както казваш ти, е вечна. Нали вечната музика прави точно това, адаптира се и надживява всичко. И всички

    • Да! Именно🙂 ! Еволюира и печели нови фенове🙂 ! И е жива, да (обичам Карибски пирати)! Както и театъра – колкото и хората да нямат пари и т.н. театрите са пълни. Това е необходимост.
      Даже това, което ми направи впечатление беше и излъчването на диригента. Преди съм виждала негови снимки, интервюта по телевизията и все съм се чудила защо го определят като „красив мъж“, не че е грозен, не, в никакъв случай, но на снимките си изглежда с класически черти и ми е звучало хиперболизирано това определение. Но онзи ден като влезе имаше такава красива енергия ли как да кажа ?! Одухотворен! Чак не го познах. Снимките не хващат харизмата. Освен контрола върху музикантите, контролираше и емоциите на зрителите и разбрах защо го определят като „красив мъж“🙂 !

Вашият коментар

