14-ти февруари – позитивен призив със smile, сърце и дупета с крилца накрая :) !

Гледам ги френдовете в сураткнигата, как хейтят ли хейтят празника „това не е български празник“, „учат децата ни на празник в училищата, който не е от нашата религия“, „днес е Трифон Зарезан и това е български празник “ или вече последното от една приятелка, което вече наистина ме изкефи „днес е празника на археолога“!

Сериозно ако ми протестирате за Свети Валентин, ами защо не протестирате и за Коледа ?! Или за Великден ?! Да не би нашите баби да се празнували Коледа ?! Повечето ни баби не са и боядисвали яйца. Или ако са, е било само в червено. Едва ли са лепили станиоли по яйцата.

Някои от четящите блога ми ( може би общо 2-мата ) може да ми изтъкнат проблема с комерсиализирането на празника. Ами Коледа, ами Великден, ами сватбите ? Да не би ба’а ми да е имала годежен пръстен и картички в тон с роклята и салфетките.

По-сериозен въпрос, с който може да ме засечете е – „Нормално ли е само един ден в годината да се засвидетелства любовта?“. Разбира се, че не. Тук точно е необходимостта от празника. Много малко мъже се сещат за романтичен жест. Не, че ги няма, но естествения подбор ги е изхвърлил от стадото с думите „тея са лигльовци уе“. А жената се нуждае от романтика понякога и ето един ден, с който да го напомни. Даже да го изисква. А това с комерсиализирането е естествения ход на събитията по-нататък !

Въобще това цялото мрънкане за това, че е американски празник и те така са глупости. Животът е в „динамично равновесие“ и това, че празника се налага, показва, че има хора, които се нуждаят от него. Има думи, които попиваме било турски, било английски. Сигурно след много години света ще говори на един език с различни диалекти. Макар, че и сега е горе-долу така. Забравих вече за какво говорих. А да – спрете да се правите на интересни и замислете малко, какво празнувате и на какво се възмущавате.

На мен позицията ми е, че не празнувам Свети Валентин като цяло, но днес имах повод да го честитя на няколко човека, които обичам🙂 ( ето го и smile-a, последван от сърцето и дупето, които са произволно взети картинки от интернет ) !

cholesterol-22

Вашият коментар

