Мъфин-сладкиш с едно яйце

Преди няколко дни моя колежка ми каза страхотна рецепта за мъфини ! Много е лесна получи ми се от първия път, а това ми се случва много рядко. Днес отново я направих, за да проверя дали не е бил късмета на начинаещия, но отново стана ! Много е бърза и икономична даже бих казала ! Да си призная нямам кошнички за мъфини и за това я правя на сладкиш в тефлонова тава😉. Правят се две смеси – суха и мокра.

Снимка0006Съставките са сухата са следните:

100 гр. брашно
1 ч.л.  бакпулвер ( аз сложих сода за хляб даже малко повече на око )
2-3 с.л.  какао ( по вкус аз слагам и тук повече )

Съставките на мократа:

1 яйце
90 гр. захар
50 мл. олио
1 с.л.  кисело млякоСнимка0007
2 банана намачкани с вилица

Мократа смес се разбърква с миксер след всяка съставка. След това се добавя и сухата постепенно с лъжица. Намаслява се тавата или се слагат хартиените кошнички. Слага количество съответстващо на 2/3 от обема на кошничките с тенденция да бухнат. И вече се пече 20-25 минути според фурната на 180 градуса🙂 !
Колежката ми ме предупреди, че като проверявам с клечка дали са се изпекли никога няма да се изпекли отвътре, но пък нали за това да мъфини.

Аз имам малко проблем с бухването. Днес си беше бухнал хубаво, но се поспихна като го извадих. Пак си е много вкусен де, но може би не трябва да се вади веднага. На третия път ще пробвам.

А ! Щях да забравя за глазурата ! Разтопен шоколад с МАЛКО водичка. Аз го разтопих в тефлонов тиган и сложих повече вода, та чаках да се сгъстява🙂 !
Успех и приятно ядене🙂 !

Вашият коментар

